Inget blir någonsin som det en gång var...

Ett missförstånd,
och det är kört.
Man kan låtsas att allt är okej,
men det gör det inte bättre.
Man är feg om man döljer smärtan,
och ouppskattad om man aldrig får chans att berätta.
Du sa att du alltid skulle finnas vid min sida.
Det gjorde du.
Tills allting var väl gömt.
Fast nu?
När mina sköldar har exploderat?
Då ignorerar du det.
Du låtsas att du inte ser det,
men jag ser i dina ögon att det är precis det du gör.
Du vill inte se mig sån,
så du hoppas att det blir bra om du pratar bort det.
Men nej.
Det blir bara värre.
Om jag säger att jag mår dåligt så snälla...
Lyssna på mig...
Finns där för mig som jag finns för dig.
Jag vet att det är jobbigt för den som lyssnar,
för den som lyssnar brukar oftast vara jag.
Det är inte ofta som jag delar med mig av min smärta,
men när jag gör det så slår du iväg den.
Jag är inte sur,
bara...
Besviken.
Alltid.
Starkt ord.
Och när du lovar att alltid finnas där...
Se till att du håller det löftet.
För smärtan av att bli sviken...
Är stor.
Hade man kunnat vänja sig,
hade jag väl gjort det.
Men det gör man inte.
Smärtan är en stor chock varje gång.
Jag säger inte att du inte ställer upp.
För det gör du.
Och det vet jag.
Jag älskar dig för det,
och jag vill att du ska veta att jag ställer upp för dig med.
Men snälla...
Behöver jag prata...
Så lyssna.
Annars blir det bara värre.
Tack.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag vet att detta är till mig, men vrf berättar du aldrig för mig att du måste prata med mig? jag ser i dina ögon att det är något, men jag VET att du inte vill prata om det för varje gång jag frågar så säger du '' det är inget '' eller '' jag vill inte prata om det '' . Jag pratar oftast bort saker för att jag själv ska slippa att må dåligt över det.. Jag ignonerar dig aldrig, jag försöker jag försöker verkligen.. hela tiden ställer jag upp för dig, skiter i att åka upp till pappa för att vara med dig, ska jag vara ärlig så klarar jag knappast av att lämna dig ensam för jag vet att du mår dåligt, men jag kan inte finnas för dig hela tiden för det finns andra som mår dåligt också,jag ställer upp för alla så mkt som möjligt, men jag måste också ha egen tid åt mina problem och då blir det oftast såhär, förlåt för att jag har svikit dig debbie, jag är hemskt ledsen för det!! <3

2011-11-16 @ 14:50:07
URL: http://flos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0